Multichoice could go the way of KPMG and Bell Pottinger for broadcasting ANN7: Outa

Multichoice could face the same consequences and public backlash as Bell Pottinger, KPMG, SAP, and McKinsey should it continue broadcasting ANN7, says Outa lead, Wayne Duvenage.

Duvenage has published an open letter to Multichoice, asking it to provide clarity on its position with the Gupta-owned media channel.

A report by MyBroadband on this week showed that Multichoice is set to pay ANN7 a minimum total of R245 million until 31 July 2018 as part of a long-term agreement with the channel.

“On behalf of thousands of concerned South Africans, we ask you to rethink your continued broadcasting of the ANN7 channel,” said Duvenage.

“Accordingly, we remind you of the plight suffered by Bell Pottinger, KPMG, SAP, McKinsey and others, who believed that hiding behind confidentiality and contractual clauses would suffice as reason to continue their unacceptable conduct.

“We are mindful of media freedom and freedom of speech and endorse it ourselves, but we sincerely ask that Multichoice do the right thing by heeding the call by civil society, for greater transparency and decisive action against entities linked to possible criminal activities and State Capture,” Duvenage added.

Outa said that the ANN7 is available on all DStv subscription accounts – which means that every DStv subscriber is contributing to ANN7 payday. Viewers who don’t want to fund the news network should have this option, the group said.

The channel has previously openly been accused of supporting political and factional divisions with clear support for President Zuma while portraying those who stand against him in a negative light, Outa said.


Read: Here’s where you can read the leaked Gupta emails online – for now

Latest news

Partner Content

Show comments

Follow us

Recommended

Multichoice could go the way of KPMG and Bell Pottinger for broadcasting ANN7: Outa